Thursday, May 26, 2011

GEDIK SANTAI DAY

Assalammualaikum.. hari ni aku nak citer panjang..ehh..penah ke aku citer pendek ?..hihi..selalunya kalau aku dah menceceh, dah mcm cerpen dibuatnya..(^_^)

Semalam, bertempat di perkarangan letak kerete tempat keje aku ni telah diadakan sukaneka. anjuran pelajar2 SPP 4 (Sijil Perakaunan Perniagaan) semester 4 dgn kerjasama Kelab Keusahawanan dan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar.

Sehari sblm hari kejadian, aku ada dpt jemputan dr pelajar ttg sukaneka ni. tapi semlm mmg aku x teringat langsung, so, gi keje siap pakai skirt labuh lagi.

pastu pg tu, masa aku lalu tempat diorg buat sukan tgh diadakan senamrobik, tarian chicken dance dan poco2. tegur gak geng2 pensyarah yg ada kat situ, antaranya kak mid, kak wizni, kak siti, pah, ngan kak sharini. tapi ntah camne. alih2 aku terjoin pulak berchicken dance, dan berpoco2 simple tu. org pegi sukaneka dgn pakaian sukan..aku dgn blous + skirt ..menari skali...lantak.. :)

pastu lagi, ingatkan takat tu jelah kan sbb aku otw nak masuk library. tapi ntah camne..melekat terus, join acara masukkan straw dlm botol. kalah !, join bawa bola pingpong guna sudu. kalah ! wahh..x bole jadi nih..asyik kalah jek..bila nak menang ni..haha

pastu aku join lagi..tapi yg ni aku berat ati sikit nak join sbb aku mmg x suka game ni..rebut kerusi berirama..selalu kalau ada game ni mmg aku x masuk..sbb confirm first lagu jek aku dah terkeluar..tapi, alang2 dah kalah sebelum ni..biarlah kalah berderet2 kan..so, aku join je lah..suka2..

join punya join..ntah camne aku pun x tau..dapat bertahan sampai top 3..wah..hebat gak tu wehhh..sbbnya..org lain pakai suar ngan kasut sukan. aku lak pakai kain ngan kasut tinggi..kasut tinggi beb..perghh sungguh gedik santai aku aritu...x hengat..kat top 3 ni..aku dgn 2 org student. diorg sekelas,  dan biasalah..bila dah sampai hujung2 ni..tiga2 susah nak gerak. asyik dekat jek ngan kerusi tu..tiba2..ntah camne..aku terjatuh..bergolek atas kerusi. series aku pun x ingat camne aku bole jatuh tu..perghhh..sakitt wooo..tapi control ayu punya pasal..aku tahan je ler..tapi lepas jatuh tu, haruslah aku kalah kan..dah x larat nak pusing2 kat kerusi tu..pening dah gua..dapatlah no 3. jadiklah..

rileks kejap..aku join pulak acara makan biskut kering, partner aku Pah..dah ar baru lepas pusing2, x sempat minum air, melantak pulak..dgn tekak kering, aku ngap gak biskut kering tuh..hah..amik ko..nak tercekik dibuatnya..sib baik ada kak wiz dtg bwk air mineral..dpt gak minum seteguk dua..makan punya makan..x sangka dpt no 2..hah..layan..

game terakhir yg aku masuk..cari gula2 dlm tepung, dlm keadaan hujan masa tu..nak jugak join..dgn baju ganti takde..jalannn...pastu..dapatlah corak2 putih kat kain ngan tudung hitam yg aku pakai tu..lagi aku bersihkan lagi makin kotor..comot giler..so, amik keputusan. x nak bersihkan..kotor pun kotor ar..muka aku toksah ckp ar..gigi pulak..penuh ngan tepung..main tepung dalam hujan..tepung basah..cepat ar melekatnya..aku masuk bilik air x abes2 terbersin-bersin..tepung masuk hidung skali..aku bersihkan bdn setakat mana yg mampu...dgn baju basah, putih2 sana-sini, comot2..dgn slumbernya aku masuk library..duduk diam2 cam biasa..mcm2 takde apa2 berlaku jek..sambung keje aku aritu..:)

ptgnya..ada diadakan pertandingan karaoke, tarian dan penyampaian hadiah. segan dah nak join sbb semua comot, sib baik ada adik khalis, pensyarah berdarah manis ni..aku pinjam jek tudung dia. hah..skang kain jek comot..tudung dah ok x kotor..tapi skali dah mcm Hajah Azrina dah aku nih dgn tudung cik khalis ni..belasah je lahh..dah org bg pinjam bersyukur sgt dah..ptg tu dapatlah aku hadiah penyertaan, dgn 2 hamper, hamper yg satu tu patutnya aku share ngan Pah tapi sbb semlm Pah dah menjuarai acara keseluruhan..semua dia sapu bersih beb..dia bagi jek aku hamper tu terus..mekasih Pah..seronoklah anak2 aku kat umah..mummy dia bwk balik jajan...

pastu mlm tu, barulah aku terasa sakit sana, sakit sini..belek punya belek..rupanya lebam belakang aku nih sbb terjatuh pg tu..patutlah rasa sengal..tak tido mlm aku dibuatnya..hah..amiklah bhgn..siangnya x hengat berjumba-jumba kan..arghh..

kat sini ada beberapa gambar masa sukaneka tu. ada lagi gambar2 lain. tp kat camera student. tgklah kalau aku dpt kang...aku share k. oklah..aku sambung lenkali..dah sengal dah bahu2 aku nih...chow..:)


jemputan oleh pelajar

bergambar sebelum acara bermula, sila fokus pd makcik2 ayu depan tu eh..
jgn tertumpu pd perut En Shuder yang berbaju merah itu...ampunnnn..En Shuder..hahaha

gambar ni aku amek dari FB Pah.. x clear sgt eh..
takpe ar..kecikkan sikit mata korang time tengok eh..:)

dengan pn che zakiyah,
kesian dia kepenatan sbb anak kembar dia demam mlm tu..x tido ibu..
inilah antaranya hadiah yg kitorg dapat..
lumayan gak beb..
senyuman keikhlasan yang berwajah keibuan..
terbaik dari mummy dan ibu..haha..perasan !
selain cawan pooh yg cute dan hamper
ini jugak hadiah paling berharga yg aku dapat
lebam..ni gambar semlm..hari ni lagik gelap lebamnya..hah..rasakan !

4 comments:

sitinorafizah said...

Memang sempoi..almaklumlah, librarian offficer yg tulis..wakakakakka

Zakiyah Zainon said...

sekali tulih..tu diaaa..berjela
hehehehe..jangan lepas tu lupa password balik dah la ekk..:P

a.z.r.i.n.a said...

kak jijah : hahaha..mana der officer beb..jauh gi nak sampai officer tu..x tergapai dek tgn..kalau ngan galah bole kot..haha..anyway,,thanks baca..:)

a.z.r.i.n.a said...

kak kiah : itulah masalah saya, x reti tulis pendek2..dulu time sek selalu ke marah. cikgu suh buat rumusan, saya buat karangan..:) insya-allah tak lupa.tp kena rajin update lah..kalau tak..ada harapan lah lupa lagi..:)