Tuesday, January 04, 2011

DAMIA n KAIYISAH DAH SEKOLAH - part 1

dah berapa hari dah aku x sempat jenguk blog nih, sibuk ngan persiapan puteri sulung dan puteri tengah aku nak sekolah. beli barang-barang sekolah diorg, urusan yuran, pendaftaran, uniform, van sekolah. semua nak kena settle. ni baru 2 org. tahun depan, hadif plak join. confirm lemak2 aku turun. weee~

PUTERI SULUNG
(DAMIA' QURRATU'AINI a.k.a DAMIA a.k.a KAKAK)

dia sekolah kat sekolah kebangsaan ulu tiram (skut). sekolah aku dulu dari darjah 1 sampai darjah 6. kat sinilah aku membesar. tahu erti kawan dan tahu "suka" kat kawan. hihi.
ok. takmo citer pasal aku. kang terbocor rahsia. balik pasal damia.
damia pra sekolah 6 tahun. masa sesi pendaftaran dia rileks je, yelah sebelum ni dia penah gi tadika. so, takdelah nmpk dia cuak sgt.

hari pertama sekolah, aku tak hantar, dia gi ngan daddy dia. naik motor. nmpk excited sbb dpt pakai helmet bdk kecik. duduk belakang daddy dia atas motor. alahai, kenit jek aku rasa bdk tu. cett..cam aku dulu besar sgt..hihi..

masa damia tadika 5 tahun dulu. hari pertama aku hantar, pastu aku terus tinggal. pegi keje. takde acara tunggu-menunggu. so, kali ni dah 6 tahun, daddy dia antar sampai kat gate sekolah jek. pastu daddy dia gi keje. berjalanlah dia ke kelas dia sorang2. berdikari. 

PUTERI TENGAH
(KAIYISAH MUYASSARAH a.k.a ESHAH)

bdk kecik sorang ni, aku sekolahkan kat tadika ghufron. tadika islam kat area kg aku. dulu masa damia 5 tahun aku sekolahkan dia kat sini gak. so, skang adik dia lak masuk. anak aku si eshah ni mmg aku seram sikit. kdg2 manja, kdg2 brutal abes, dan kdg2 ikut suka ati dia. risau aku nak antar dia g sekolah ni. camnelah gayanya lak kang. maklumlah. x penah kenal sekolah sebelum nih.

hari pertama sekolah. aku bgtau cikgu dia, kaiyisah ni aktif sikit, tak mcm damia. damia ni x pandai sgt bergaul ngan org. tp si eshah ni, mulut dia mak aiii...kecoh !

pagi first day tu, lepas abes urusan aku ngan cikgu dia. aku kenalkan eshah ngan cikgu. pastu aku ckp. "mummy nak gi keje dah ni..eshah belajar pandai2 tau, dgr cikgu ckp..ok"
dia senyum2 rileks jek. "ok. salam2. cium2" "bye2" kata aku lagi.
dia pun salam dan cium aku. dia rileks lagi. pastu aku jalan gi kete. aku toleh belakang.
senyap. dia rileks lagikkk..aikkk..tak nangis ke bdk kecik nih. aku nak tingalll dah nih. ehh..mmg dia tak nangis lah. siap bye2 aku lagi..hihi..bagus2..
sbnrnya aku mmg dah apply cuti awal2 takut2 dia nangis. dah dia tak nangis. aku terus g keje. cancel cuti aku aritu. dia balik kang aku amik dia, kita tgk apa dah berlaku kat sekolah dia arini. hihi

No comments: